login

Use Case – Zorg Administratie

Het probleem! 

Zorgprofessionals besteden ca. 40% van hun zorgtijd aan administratie!

De uitdaging!

Kunnen wij dat met technologie terug dringen?

Plan van aanpak

  • Zorgprofessionals een smart ID laten dragen tijdens werkzaamheden
  • Plaatsen van sensors en beacons op strategische locaties, etages en kamers van de instelling
  • Zorgzones (GeoFence) voor registratie thuiszorg buiten de instelling
  • Platform configureren en zorgtijd per client per seconde registreren
  • Data analyse en reporting

Direct waarneembare pilot resultaten :

De Patiënt / Cliënt

  • Meer kwalitatieve zorg en persoonlijke aandacht van zorgprofessionals
  • Toename gevoel van welzijn en welbehagen

De Zorgprofessionals

  • Minimaliseren administratie taken, stress en frustraties van niet-zorg gerelateerd werk
  • Meer tijd voor werkelijke zorg en aandacht voor client
  • Maximaliseren werkplezier en zorgmotivatie

Mantelzorgers en Familie

  • Voelen zich beter betrokken bij de zorg
  • Ontvangen, desgewenst, acurate zorgtijd rapportage

De Zorgorganisatie

  • Efficiënter plannen en administreren op basis van actuele data
  • Zorgtijdregistratie voor intramuraal en extramuraal volledig geautomatiseerd
  • Management rapportage data beschikbaar
  • Zorgbehandelingstijd per patiënt geregistreerd
  • Werktijden van medewerkers geregistreerd
  • Inzichtelijk maken van de “echte bestede tijd” dus ook de korte bezoekjes van minder dan een minuut.
  • Geen discussies meer over salaris administratie en gereden kilometer, overuren en onregelmatigheidstoeslagen

De transitie naar data-gedreven zorg

  • 100 % dekkende registratie voor transitie van indicatie-zorg naar werkelijk geleverde zorg
  • Management rapportage; planning vs realisatie, VPT zorgregistratie etc.
  • Zorgbeleid aanpassen op basis van geregistreerde data
  • Van Small Data naar Big Data
    • Descriptive: analyseren, leren (frequentie en locatie gebruik assets)
    • Predictive: toetsen en anticiperen
    • Prescriptive: voorspellen en sturen
  • Toekomstbestendige zorgkwaliteit
    • Data wordt geld waard voor zorgverzekeraars
    • Automatisering (Machine Learning)
    • Kunstmatige Intelligentie (A.I)

Conclussie van deze use case :

1. Vermindering van administratieve lasten (tijd en geld) voor zorgprofessional en organisatie

2. Menselijk, respectvolle, duurzame en kostenefficiënte toekomstbestendige zorg

 

Volgende fase :  API integratie in zorgadministratie

Interesse in de volledige business case contact ons en we laten het u graag zien !