Use Case – Zorg Administratie
Het probleem!
Zorgprofessionals besteden ca. 40% van hun zorgtijd aan administratie!
De uitdaging!
Kunnen wij dat met technologie terug dringen?
Plan van aanpak
- Zorgprofessionals een smart ID laten dragen tijdens werkzaamheden
- Plaatsen van sensors en beacons op strategische locaties, etages en kamers van de instelling
- Zorgzones (GeoFence) voor registratie thuiszorg buiten de instelling
- Platform configureren en zorgtijd per client per seconde registreren
- Data analyse en reporting
Direct waarneembare pilot resultaten :
De Patiënt / Cliënt
- Meer kwalitatieve zorg en persoonlijke aandacht van zorgprofessionals
- Toename gevoel van welzijn en welbehagen
De Zorgprofessionals
- Minimaliseren administratie taken, stress en frustraties van niet-zorg gerelateerd werk
- Meer tijd voor werkelijke zorg en aandacht voor client
- Maximaliseren werkplezier en zorgmotivatie
Mantelzorgers en Familie
- Voelen zich beter betrokken bij de zorg
- Ontvangen, desgewenst, acurate zorgtijd rapportage
De Zorgorganisatie
- Efficiënter plannen en administreren op basis van actuele data
- Zorgtijdregistratie voor intramuraal en extramuraal volledig geautomatiseerd
- Management rapportage data beschikbaar
- Zorgbehandelingstijd per patiënt geregistreerd
- Werktijden van medewerkers geregistreerd
- Inzichtelijk maken van de “echte bestede tijd” dus ook de korte bezoekjes van minder dan een minuut.
- Geen discussies meer over salaris administratie en gereden kilometer, overuren en onregelmatigheidstoeslagen
De transitie naar data-gedreven zorg
- 100 % dekkende registratie voor transitie van indicatie-zorg naar werkelijk geleverde zorg
- Management rapportage; planning vs realisatie, VPT zorgregistratie etc.
- Zorgbeleid aanpassen op basis van geregistreerde data
- Van Small Data naar Big Data
- Descriptive: analyseren, leren (frequentie en locatie gebruik assets)
- Predictive: toetsen en anticiperen
- Prescriptive: voorspellen en sturen
- Toekomstbestendige zorgkwaliteit
- Data wordt geld waard voor zorgverzekeraars
- Automatisering (Machine Learning)
- Kunstmatige Intelligentie (A.I)
Conclussie van deze use case :
1. Vermindering van administratieve lasten (tijd en geld) voor zorgprofessional en organisatie
2. Menselijk, respectvolle, duurzame en kostenefficiënte toekomstbestendige zorg
Volgende fase : API integratie in zorgadministratie
Interesse in de volledige business case contact ons en we laten het u graag zien !



